Rail Balticu 4,1 miljardi euro lugu ehk kui tasuv uus raudtee olla saab? (4)

Kaido Kama
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
RB tulude prognoos.
RB tulude prognoos. Foto: Pm

Audiitorfirma Ernst & Young (EY) tehtud Rail Balticu (RB) tasuvusanalüüsis on kirjas projekti rahaline tulu ja sotsiaalmajanduslik ehk mitterahaline tulu. Kolmekümne aasta peale on kolmes riigis kokku rehkendatud 2,6 miljardit eurot rahalist tulu (raudtee kasutustasu) ja 16,2 miljardit eurot mitterahalist tulu.

Ettevõtja Indrek Neivelt imestas möödunud aasta kevadel, et kui projekti saab tasuvaks teha ka mitterahaline tulu, siis miks oli ometi vaja Estonian Air kinni panna.

Need 16 miljardit eurot mitterahalist tulu koosneb suures osas autotranspordi loodetava vähenemisega seotud keskkonnakahju vähenemises – raskeveokite õhusaaste, CO2 emissioon ja müratase.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles