Euroopa Komisjon pole Rail Balticu tasuvusanalüüsi heaks kiitnud

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Minister Kadri Simson on kinnitanud, et «EY lähenemine saastekulude arvestamisel on olnud korrektne».

FOTO: Joakim Klementi

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Kadri Tonka kirjutas Postimehele 20. septembril: «Nagu ka varem mainitud, on oluline, et EY (Ernst & Young Baltic – toim) analüüsi on üle vaadanud ka Euroopa Komisjon ning selle heaks kiitnud.» Samasuguseid väiteid on eri tasanditel mitmel korral esitatud ka varem. Tuletame natukene meelde lähiajalugu ja vaatame, kuidas see heakskiit on täpselt toimunud.

Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust (ARB) avalikustas 8. juunil 2017 oma arvutused, mille järgi on EY tasuvusanalüüsis 4,1 miljardi euro suurune viga. 14. juunil ütles minister Kadri Simson riigikogu ees esinedes, et on tehtud järelepärimine Euroopa Komisjonile: «Saime esialgse kiire vastuse, et tasuvusanalüüsi koostaja on lähtunud Euroopa Komisjoni juhendmaterjalist ja töö teostamiseks koostatud lähteülesandest.» Hiljem täpsustas Simson, et EK vastus on saadud telefoni teel, ning kinnitas, et «EY lähenemine saastekulude arvestamisel on olnud korrektne».

Tagasi üles