Euroopa Komisjon pole Rail Balticu tasuvusanalüüsi heaks kiitnud (5)

Kaido Kama
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Minister Kadri Simson
Minister Kadri Simson Foto: Joakim Klementi

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete nõunik Kadri Tonka kirjutas Postimehele 20. septembril: «Nagu ka varem mainitud, on oluline, et EY (Ernst & Young Baltic – toim) analüüsi on üle vaadanud ka Euroopa Komisjon ning selle heaks kiitnud.» Samasuguseid väiteid on eri tasanditel mitmel korral esitatud ka varem. Tuletame natukene meelde lähiajalugu ja vaatame, kuidas see heakskiit on täpselt toimunud.

Kodanikuühendus Avalikult Rail Balticust (ARB) avalikustas 8. juunil 2017 oma arvutused, mille järgi on EY tasuvusanalüüsis 4,1 miljardi euro suurune viga. 14. juunil ütles minister Kadri Simson riigikogu ees esinedes, et on tehtud järelepärimine Euroopa Komisjonile: «Saime esialgse kiire vastuse, et tasuvusanalüüsi koostaja on lähtunud Euroopa Komisjoni juhendmaterjalist ja töö teostamiseks koostatud lähteülesandest.» Hiljem täpsustas Simson, et EK vastus on saadud telefoni teel, ning kinnitas, et «EY lähenemine saastekulude arvestamisel on olnud korrektne».

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles