Ajas muutuvad nii abivajadus kui ka abistamine

  • Häirekeskuse roll on aja jooksul muutunud.
  • 112 kõnedest 70% on kiirabi, 20% politsei ja 10% päästekutsed.
  • Vajadus abi järele muutub koos ühiskonnas toimuvate arengutega.
  • Enim haavatavad on eakad, kes vajavad ka kõige rohkem abi.

Häirekeskuse töösaal.

FOTO: Danel Rinaldo

Esmaspäeval tähistatakse üleeuroopalist 112 päeva, mille eesmärk on teadvustada Euroopa hädaabinumbri tähtsust ja seda, et just sellelt numbrilt saab appi kutsuda nii politseid, päästjaid kui ka kiirabi.

Lugu kuulatav Minu Meedia tellijatele

Häirekeskusel on Eesti ühiskonnast unikaalne ülevaade – meile helistavad inimesed aastas miljon korda ja väga erinevatel põhjustel. Vaid pooltel juhtudel on appi vaja saata politseid, päästjaid või kiirabi. Mõnikord soovib helistaja näiteks edastada politseile oma tähelepanekuid. Niisiis, iga kõne ei peagi tähendama abijõudude väljasõitu. Küll aga on nende kõnede seas ka need, mis aitavad meil mõista tänapäeva ühiskonna murekohti. Millised need siis on?

Tagasi üles