Nõrgad õpilased jõuavad edasi võimekate arvel

  • Hariduslikku ebavõrdsust tuleb ohjeldada, et tagada stabiilne ja sidus ühiskond.
  • Eliitkoole ei tohiks päris kaotada, et mitte pärssida ühiskonna innovatiivsust.

Jõukatest ja vaestest peredest pärit õpilaste koos õppimise mõju PISA tulemustele.

FOTO: Postimees

Kaasava hariduse kaalukaim õigustus on asjaolu, et nõrgema tausta või võimetega õpilaste edasijõudmine on koos eakaaslastega tavaklassis õppides parem kui eraldi. Seda seost on näidanud mitu uuringut, sealhulgas hiljutine Centari uuring kaasamise tulemuslikkusest Eesti koolides.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Teadlased on leidnud, et võimekamate eakaaslastega koos õppides võtavad nõrgemad omaks positiivsed õpihoiakud, aga saavad kasu ka klassi särtsakamast ühiskondlikust vaimsusest. Ühesõnaga, nende õpikeskkond on stimuleerivam, kui see oleks isekeskis eriklassis õppides.

Tagasi üles