Nõrgad õpilased jõuavad edasi võimekate arvel (6)

Martin Ehala
, Tartu Ülikooli professor, Meie Eesti toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Jõukatest ja vaestest peredest pärit õpilaste koos õppimise mõju PISA tulemustele.
Jõukatest ja vaestest peredest pärit õpilaste koos õppimise mõju PISA tulemustele. Foto: Postimees

Kaasava hariduse kaalukaim õigustus on asjaolu, et nõrgema tausta või võimetega õpilaste edasijõudmine on koos eakaaslastega tavaklassis õppides parem kui eraldi. Seda seost on näidanud mitu uuringut, sealhulgas hiljutine Centari uuring kaasamise tulemuslikkusest Eesti koolides.

Teadlased on leidnud, et võimekamate eakaaslastega koos õppides võtavad nõrgemad omaks positiivsed õpihoiakud, aga saavad kasu ka klassi särtsakamast ühiskondlikust vaimsusest. Ühesõnaga, nende õpikeskkond on stimuleerivam, kui see oleks isekeskis eriklassis õppides.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles