Personaalne õpirada eeldab uut Tiigrihüpet

  • Interaktiivne õppevara võimaldaks igal õpilasel liikuda edasi omas tempos.
  • Tehisintellekt on abiõpetaja rollis, aidates kontrollida ülesandeid.
  • Vajame uut Tiigrihüpet, et muuta kogu õppevara interaktiivseks.

Interaktiivne õppevara Foxcademy on Tallinna 21. koolis abiõpetaja rollis.

FOTO: Sander Ilvest

Tiigrihüppe programmi käigus varustati kõik meie koolid arvutite ja internetiühendusega. Nüüd on vaja uut Tiigrihüpet, mis varustaks need arvutid interaktiivse õppevaraga.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Just interaktiivne õppeavara on see, mis võimaldab ellu viia haridus- ja teadusstrateegia 2021–2035 keskse idee, milleks on personaalne õpirada igale õppijale. Praegu valitseb koolides frontaalne õpe: kõik õpilased, nii nõrgad kui ka tugevad, peavad õppima ühte ja sama materjali ning edenema enam-vähem ühesuguse tempoga. Interaktiivsed õppematerjalid võimaldaksid aga igal õpilasele liikuda edasi endal sobivas tempos ja valida eesmärgini jõudmiseks oma rada.

Eestis on esimesed interaktiivsete ülesannete kogud juba olemas. Lahendasin hiljuti nutitelefonis Foxcademy veebõpikust 7. klassi matemaatikaülesandeid. Tutvusin rombi teemaga, arvutasin protsente ja promille. Iga teema kinnistamiseks oli rohkesti valikvastustega kordavaid küsimusi. Kui valisin õige vastuse, siis muutus see roheliseks, vale vastus muutus aga punaseks. Kui valisin mitu korda vale vastuse, ilmus kuskilt ekraanile silt «spikker». Kuid see ei andnud mulle õiget vastust, vaid küsis, kas ma mäletan protsentarvutuse peamist põhimõtet. Võtsin seda põhimõtet arvesse ja jõudsin õige vastuseni.

Tagasi üles