Evelyn Kiive: tõeliselt kaasav haridus on keerukas ja kulukas (6)

Evelyn Kiive
, Tartu Ülikooli eripedagoogika professor
Copy
Erikool saab pakkuda individuaalset lähenemist, mis mõne erivajaduse puhul on ainus viis olla üldse haridusse kaasatud. Pildil autistlike laste õpe Valga Jaanikese koolis.
Erikool saab pakkuda individuaalset lähenemist, mis mõne erivajaduse puhul on ainus viis olla üldse haridusse kaasatud. Pildil autistlike laste õpe Valga Jaanikese koolis. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Meie laste haridus on meie kõigi asi. Nii nagu teistes Euroopa Liidu riikides, kehtib ka Eestis kaasava hariduskorralduse põhimõte, mille eesmärk on tagada kõigile, sealhulgas hariduslike erivajadustega (HEV) õppijatele, võimalus kvaliteetse hariduse omandamiseks kodulähedases koolis koos teiste omaealistega. Ühtlasi peab kodukoolis olema tagatud individuaalsete võimete ja vajadustega arvestamine ning vajalike tugisüsteemide kättesaadavus.

Hariduslike erivajadustega (HEV) õppija kaasamine võib tähendada tavakoolide jaoks väga erinevaid viise erinevat tüüpi eriklassidest kuni «HEV õpilane kõik-tunnid-tavaklassis» lahenduseni. Võib arutleda selle üle, kas eriklass tavakooli seinte vahel on kaasav, või on tarvis kaasatud olemiseks veeta koolis viibitud ajast vähemalt kolmveerand tavaõpilaste seas.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles